Burada dikkat edeceğimiz husus; JOptionPane sınıfını kullanırken kullanmamız gereken kütüphane. Bu yüzden hangi kütüphaneyi kullanmamız gerekiyorsa belirtmemiz gerekiyor.
package kısmının altına, import javax.swing.JOptionPane yazıyoruz.
Peki nedir bu import ? Onu da küçük bir örnekle açıklayayım. C/C++ 'daki #include ne ise, C# 'daki using ne ise buradaki import o vazifeyi görüyor, kullanmamız gereken kütüphaneyi programımıza dahil ediyor.
Şimdide değişkenlerin nasıl oluşturulduğunu ve kullanıldığını görelim.
Eğer daha önce C/C++ ile uğraştıysanız değişken tanımlamayı da görmüşsünüzdür. Java 'da kullanılan değişken kullanımının C/C++ 'dan hiçbir farkı yok. Örneğin;
int i;
String s;
char c;
double x; gibi...
Bu değişkenleri ilk oluşturduğumuz sırada değer atamalarını da gerçekleştirebiliriz...
int i = 5;
String s = "Bu bir String cümle";
char c = 'b';
double x = 5,2;
Bunu aşağıdaki örnekte uygulamalı olarak görebiliriz.
NOT: Java 'da string ve String ayrı kavramlardır. Yani, Java büyük-küçük harfe karşı duyarlıdır. Değişken tanımlamaları yaparken, yine CTRL + SPACE kısayolunu kullanarak, Java içerisindeki hazır komutları, değişken türlerini, oluşturmuş olduğunuz değişkenleri,sınıfları v.s.. her şeyi görebilirsiniz.
JOptionPane sınıfına ait bir diğer komut ise, JOptionPane.showInputDialog komutu. Bu komut, kullanıcıdan bilgi girmesini ister. Aşağıdaki örnekte bunu açıklamalı olarak inceleyelim.
Öncelikle isim adında String bir değişken oluşturduk ve JOptionPane.showInputDialog komutuyla kullanıcıdan aldığımız bilgiyi isim değişkenine atadık.
Daha sonra JOptionPane.showMessageDialog komutuyla, kullanıcıdan aldığımız bilgiyi de kullanarak bir karşılama mesajı yazdırdık.
Şimdi farklı bir örnek yapalım. Ancak bu örnekte dikkat etmemiz gereken önemli bir nokta var.
String türünde bir sayi değişkeni oluşturduk ve JOptionPane.showInputDialog komutuyla aldığımız bilgiyi sayi değişkenine atadık. Daha sonra integer türünde sayi_convert adında bir değişken oluşturduk ve Integer.parseInt komutuyla dışarıdan aldığımız sayıyı integer 'e çevirerek sayi_convert değişkenine atadık.
_________________________________________________________________________
Burada dikkat etmemiz gereken nokta ise; JOptionPane.showInputDialog komutuyla kullanıcıdan alınan her türlü bilgi String türünde kabul edilir ve dışarıdan integer türünde bir değer girilmesi isteniyorsa bunun muhakkak integer türüne çevrilmesi(convert) gerekir. Çünkü; dışardan girilen her türlü bilgi String olarak kabul edilir.
_________________________________________________________________________
Daha sonra sonuc adında integer türünde bir değişken oluşturup dışarıdan girilen sayının karesini sonuc değişkenine atadık.
Son olarak JOptionPane.showMesasgeDialog komutuyla sonuc değişkenine atamış olduğumuz işlem sonucunu ekrana yazdırdık.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder